Influencer Marketing i 2018

Det er sikkert og vidst, at 2017 var året for influencer marketing. Den største medieomtale omhandlende influencer marketing kom i forlængelse af Guldtuben, hvor folk langt fra forstod Jannik Rundholdts indslag.

Vi forventer langt fra, at tendensen fra 2017 stopper i 2018. Vi vil se langt flere influencers blomstre op i takt med, at publikummet kontinuerligt vælger platforme som fjernsynet fra frem for YouTube og personlige bloggere på Facebook, Instagram og deres private blogs.

Det er ikke underligt, at publikummet så småt er ved at bevæge sig i retningen af de sociale medier – de er nemme at tilgå og det tager ikke mere end et splitsekund at fjerne notifikationer fra de personer og/eller virksomheder, man ikke gider at se mere til.

Hvordan kommer influencer marketing til at se ud i 2018?

Det er et godt spørgsmål. Vi er dog sikre på, at hvis du kaster dig i agt med influencers, skal du gøre influenceren opmærksom på, at det er tydeligt for enhver, at der er tale om en form for sponsoreret aftale.

Hver evig eneste opslag skal markeres som sponsoreret, ellers risikerer du, at du kommer i dårlig kurs hos ombudsmanden.

Det kan ikke siges nok, hvor mange gange man bør kontrollere de indlæg, som influencers står bag. Der vil med garanti opstå fejl, og det er lige så meget dit ansvar at rette op på den, som influenceren.

Gør brug af mere end ét medie

Det er ikke nok kun at fokusere på ét socialt medie som Instagram eller Facebook.

Influencer marketing handler i høj grad om, at sprede dit budskab ud til så mange som overhovedet muligt.

Derfor bør du ikke begrænse dig i din søgen efter influencers. Find eventuelt influencers der har flere profiler end blot en instagram-profil. Det giver så meget mere, hvis du kan formå at ramme dit segment med markedsføring flere gange på flere forskellige kanaler.

Op til 90% af forbrugere betaler for meget for deres mobilabonnement. Er du en af dem?

Mål på din markedsføring

Der tales så meget om marketing attribution. Og ja, det er vigtigt at vide hvordan ens marketingbudget giver afkast, og om det overhovedet gør det.

Det bedste råd må være at sætte UTM-tags på samtlige links, som influencers bruger til at markedsføre din forretning og dit produkt. med et UTM-tag kan du hurtigt se, hvordan og hvorledes dine kampagner har virket ved at kigge på dine data i Google Analytics.

Google stiller et værktøj til rådighed til dig, der gerne vil lave dine egne UTM-tags.

Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Loading…

0

Comments

comments